minawiden.se

Trolltyg

In Necessär, Reporterväska, Sytt, Väska on måndag, 29 december at 21:27

Axelremsväska till samma beställerska som i förra inlägget. Med tillhörande necessär, fodrad med galon.

axelremtroll

axelremtroll2

 Visst blir man glad över att bli tittad på av troll när man öppnar väskan? 

Botten och fickan invändigt är i samma tyg. Dubbla dragkedjor så väskan kan öppnas ordentligt. Men de sitter inte ihop sådär som man kan se på större bag:ar eftersom den enas öppning är tillräckligt för att sträcka sig efter plånbok eller necessär. Båda kan öppnas så att en fullsatt jofa-pärm kan stoppas i.

  1. smart öppning och läckert tyg!!

  2. jätte, jättefin väska. Syr du dina väskor på känsla, eller har du mönster? Något boktips kanske? God fortsättning.

  3. Y 🙂

    Jenny. Jag syr efter mönster som jag ritar själv. ”dagisväskan” kan man hitta beskrivningen av hos knåpmodern, även om man får rita lite själv. ”SAS-kompisen” har jag ju använt mönstret från en befintlig väska, från just SAS som jag gillade proportionerna på, den ligger även till grund för laptopväskan.

    Jag hittade en bok på biblioteket som hette ”hundra väskor” eller något liknande, där tror jag man kan hitta massor av inspiration, även om jag nu aldrig har hunnit dit ännu! 🙂

Lämna en kommentar